Organizacija Haver Srbija
Menu
  • ENGLISH VERSION
    • ABOUT HAVER SERBIA
    • HAVER TEAM
    • ONGOING PROJECTS
      • KNOWLEDGE = TOLERANCE
      • MIDRASHA
      • CHEVRUTA CARAVAN
      • TRAINING FOR VOLUNTEERS
      • ACTIVITIES
      • TOURS & RESEARCH
      • MINORITY GROUPS
      • ACTIVITIES IN PARTNERSHIP
      • ART SHOP
    • NEW PROJECTS
    • PARTNERS
  • HAVER SRBIJA
    • O ORGANIZACIJI
    • TIM
    • VOLONTERI
  • PROGRAMI
    • HEVRUTA KARAVAN
    • PROGRAMI ZA ĐAKE
    • DIJALOG
    • HAVER I JEVREJSKA ZAJEDNICA
    • MIDRAŠA
    • TRENING ZA VOLONTERE
    • TURA RAZNOLIKOSTI
    • PORTRETI I SEĆANJA
  • ONLINE
    • ONLINE PROGRAMI
    • KVIZOVI
    • PREDAVANJA
    • KONFERENCIJE
  • JUDAIZAM
    • PRAZNICI
    • SIMBOLI
    • ŽIVOTNI CIKLUS
    • KRATKA ISTORIJA
    • KOŠER ISHRANA
    • JEVREJSKE KNJIGE
    • IZRAEL
    • JEVREJSKE MUDROSTI
  • ŠOA
    • HOLOKAUST
    • MITOVI O JEVREJIMA
    • OBRAZOVANJE O HOLOKAUSTU
    • DISKRIMINACIJA
  • AKTUELNOSTI
  • ČLANCI I TEKSTOVI
  • KONTAKTIRAJTE NAS

  • 060 / 345 - 30 - 08
  • haversrbija@gmail.com

© 2013-2022 Sva prava zadržana
Powered by ArsMagine.com

Senzibilnost prilikom upotrebe pisanih i audiovizualnih sadržaja

 

Jedna od najvećih briga nastavnika koji podučavaju o istoriji Holokausta je kako da predstave zastrašujuće slike na senzitivan i prikladan način. Grafički materijal treba dobro prostudirati i koristi ga samo onoliko koliko je potrebno kako bi se postigli ciljevi časa. Treba imati na umu da je svako odeljenje drugačije i da materijal koji je prikladan za jedno odeljenje ne mora da odgovara drugom.

U suštini, učenici su „zarobljena publika“. Kada ih izložimo prizorima užasa za koje nisu spremni, izgubili smo njihovo osnovno poverenje, jer je obaveza nastavnika da omogući „sigurno“ okruženje za učenje. Pogrešna je pretpostavka da su svi učenici sposobni da shvate ponašanje ljudi i celokupnu situaciju nakon što su izloženi užasnim prizorima. Neki učenici mogu biti toliko zgranuti prizorima brutalnosti i masovnih ubistava da dolazi do obeshrabljenja i odbijanja za dalje proučavanju ove teme. Drugi mogu da budu fascinirani prizorima i tada dolazi do podređivanja dalje kritičke analize istorije na račun površne ushićenosti tokom posmatranja prizora izgladnelih i unakaženih ljudi i njihovih pogibija. Iako šokantni prizori mogu biti snažan instrument u obrazovanju, ne treba da preplave učenike na način koji će im onemogućiti sagledavanje šireg obima događaja vezanih za Holokaust. Potrebno je odabrati prizore i izvore koji ne iskorišćavaju emocionalnu ranjivost učenika i izbegavati one koji mogu da dovedu do nepoštovanja samih žrtava.

Metodologija obrazovanja o Holokaustu

  • « Preneti statističke podatke na pojedinca
  • Osnov informacija »

Ostavite komentar

Click here to cancel reply.