Organizacija Haver Srbija
Menu
  • ENGLISH VERSION
    • ABOUT HAVER SERBIA
    • HAVER TEAM
    • ONGOING PROJECTS
      • KNOWLEDGE = TOLERANCE
      • MIDRASHA
      • CHEVRUTA CARAVAN
      • TRAINING FOR VOLUNTEERS
      • ACTIVITIES
      • TOURS & RESEARCH
      • MINORITY GROUPS
      • ACTIVITIES IN PARTNERSHIP
      • ART SHOP
    • NEW PROJECTS
    • DONATION
  • HAVER SRBIJA
    • O ORGANIZACIJI
    • TIM
    • VOLONTERI
  • PROGRAMI
    • HEVRUTA KARAVAN
    • PROGRAMI ZA ĐAKE
    • DIJALOG
    • HAVER I JEVREJSKA ZAJEDNICA
    • MIDRAŠA
    • TRENING ZA VOLONTERE
    • TURA RAZNOLIKOSTI
    • PORTRETI I SEĆANJA
  • ONLINE
    • ONLINE PROGRAMI
    • KVIZOVI
    • PREDAVANJA
    • KONFERENCIJE
  • JUDAIZAM
    • PRAZNICI
    • SIMBOLI
    • ŽIVOTNI CIKLUS
    • KRATKA ISTORIJA
    • KOŠER ISHRANA
    • JEVREJSKE KNJIGE
    • IZRAEL
    • JEVREJSKE MUDROSTI
  • ŠOA
    • HOLOKAUST
    • MITOVI O JEVREJIMA
    • OBRAZOVANJE O HOLOKAUSTU
    • DISKRIMINACIJA
  • DONIRAJ
  • ČLANCI I TEKSTOVI
  • KONTAKTIRAJTE NAS

  • haversrbija@gmail.com

© 2013-2024 Sva prava zadržana
Razvio Drazen (זאב) Pekusic

Osnov informacija

 

Neophodno je pokušati postići ravnotežu u pogledu toga čije viđenje predstavlja osnov informacija za vaše izučavanje Holokausta

Često se suviše snažan naglasak stavlja na žrtve nacističke agresije a zanemaruju se oni koji su prisiljavali ljude da donose nemoguće odluke ili ih ostavljali bez mogućnosti odlučivanja. Većina učenika je empatična prema žrtvama masovnih ubistava, ali isto tako nije neuobičajeno da učenici pretpostavljaju da su žrtve mogle da urade nešto kako bi se spasile i da su mogle da se suprotstave stvarima koje su im se desile. Na taj način dolazi do neprikladnog svaljivanja krivice na same žrtve i njihovu „pasivnost“.

Među učenicima takođe postoji sklonost za veličanje moći, čak i kada se moć koristi za ubijanje nevinih ljudi. Mnogi nastavnici ukazuju na to da su njihovi učenici zaintrigirani i u neki slučajevima i intelektualno opčinjeni simbolima moći koji prožimaju nacističku propagandu (npr. svastika ili nacistička zastava, slogani, rituali, muzika, itd.). Umesto da naglašavamo ovakve zamke koje su nacisti koristili kao oruđe, treba da navedemo učenike da razmisle i ocene kako vlasti (uključujući i njima poznatu vlast) koriste ovakve elemente kako bi izgradili, sačuvali i mobilisali jedno društvo. Takođe treba podstaći učenike da razmisle o mogućnostima manipulacije ovakvim elementima i načinima na koje vlast može da ih zloupotrebi sa ciljem da sprovede, ozakoni i opravda teror ili čak i genocid.

Tokom osvrta na propagandni materijal koji je služio za promovisanje nacističke ideologije, kao što su nacistički stereotipi o žrtvama i opravdanje Hitlerovog režima za progon i ubijanje, treba da podsetimo učenike da te politike i uverenja nisu prihvatljivi i opravdani iako se o njima diskutuje na času. Osim toga, potrebno je da tokom izučavanja Holokausta težimo da prikažemo sve pojedince, naročito žrtve i počinioce nasilja, kao ljudska bića koja su bila u mogućnosti da donose etičke i pojedinačne odluke.

Metodologija obrazovanja o Holokaustu

  • « Senzibilnost prilikom upotrebe pisanih i audiovizualnih sadržaja
  • Odabir odgovarajućih aktivnosti za učenje »

Ostavite komentar

Click here to cancel reply.