Kontekstualizovanje istorije koja se podučava
Događaji koji su se desili tokom Holokausta, a najviše način kako su se pojedinci i organizacije ponašale, treba staviti u istorijski kontekst. Pojava Holokausta treba da se proučava u kontekstu cele evropske istorije kako bi se učenicima prikazala perspektiva o tome šta je prethodilo i koje okolnosti su doprinele nastupanju ovih događaja.
Takođe je potrebno da se proučavanje Holokausta sagleda unutar konteksta stvari koje su se istovremeno dogodile. Na taj način učenici će biti u mogućnosti da shvate posledice koje su podstakle i obeshrabrile određenu radnju ili događaje. Formulišite svoj pristup specifičnom događaju i radnju u zavisnosti od čina saučesništva ili otpora, uzimajući u obzir kada i gde se radnja desila, neposredne posledice koja je ta radnja imala na osobu i njenu porodicu, uticaj istovremenih događaja, stepen kontrole koju su nacisti imali u određenoj zemlji i nad lokalnim stanovništvom; istorijske kulturne stavove određene populacije prema različitim grupama žrtava; mogućnost, svrsishodnost i rizik potencijalnih mesta za skrivanje.
Učenike treba podsetiti da pojedinci i grupe nisu bili samo deo jedne grupe koja je zahtevala određenu vrstu ponašanja. Isti ljudi nisu uvek bili „posmatrači“, „kolaboracionisti“, „počinioci“ ili „spasioci“. Pojedinci i grupe često su se ponašali drugačije u zavisnosti od promenljivih događaja i okolnosti. Ista osoba koja je možda 1933. godine stajala po strani i ostala neuključena dok je bila svedok društvene diskriminacije Jevreja, možda se kasnije priključila SA (Sturmabteilung nem. Jurišni odredi) i postala kolaborator ili se javno pobunila i stala na stranu Jevreja.
Podstaknite učenike da ne kategorišu grupacije ljudi samo na osnovu njihovog iskustva tokom Holokausta; stavljanje stvari u kontekst je od kritičnog značaja kako se žrtve ne bi posmatrale samo kao žrtve. Činjenica da su Jevreji bili glavne žrtve nacističkog režima ne treba da zanemari bogatu kulturu i dugu istoriju Jevreja širom Evrope pre dolaska nacizma na vlast. Ako prikažemo učenicima 2000 godina dug kulturni doprinos i dostignuća evropskog jevrejskog života pomažemo im da bolje razumeju traumatični prekid jevrejske istorije izazvan Holokaustom.
Ovo se odnosi i na Rome, koji su takođe bili meta nacista. Sem negativnih slika i ponižavajućih opisa promovisanih od strane nacista učenici malo znaju o Romima. Učenje o romskoj istoriji i kulturi, kao i o raznolikim stilovima života prisutnim u različitim romskim grupama dovešće do širenja vidika među učenicima.
Ostavite komentar