Izbegavanje pojednostavljenih odgovara na složena istorijska pitanja
Učenje o Holokaustu postavlja teška pitanja o ljudskom ponašanju i često povlači za sobom komplikovane odgovore na pitanje zašto je došlo do nekih stvari i događaja. Neophodno je biti oprezan i izbeći pojednostavljivanje. Učenicima treba ostaviti prostor da razmisle o raznim faktorima koji su doprineli da dođe do Holokausta, i u tom slučaju nije dozvoljeno da svedemo istoriju Holokausta na jedan ili dva faktora koja su izolovana od drugih faktora. Na primer, Holokaust nije bio logična i nezaobilazna posledica rasizma, već rasizam u kombinaciji sa dugom istorijom antisemitizma, obnovljen nacionalističkim zanosom koji se pojavio u Evropi u drugoj polovini 19. veka, podstaknut porazom Nemačke u Prvom svetskom ratu i nacionalnim poniženjem Nemaca nakon Versajskog sporazuma, pod uticajem svetske ekonomske krize i teških vremena, uz neefikasnosti Vajmarske Republike i međunarodne ravnodušnosti, katalizovano političkom harizmom i manipulativnom propagandom nacističkog režima Adolfa Hitlera – sve su to faktori koji su doprineli da dođe do Holokausta.
Ostavite komentar