Organizacija Haver Srbija
Menu
  • ENGLISH VERSION
    • ABOUT HAVER SERBIA
    • HAVER TEAM
    • ONGOING PROJECTS
      • KNOWLEDGE = TOLERANCE
      • MIDRASHA
      • CHEVRUTA CARAVAN
      • TRAINING FOR VOLUNTEERS
      • ACTIVITIES
      • TOURS & RESEARCH
      • MINORITY GROUPS
      • ACTIVITIES IN PARTNERSHIP
      • ART SHOP
    • NEW PROJECTS
    • PARTNERS
  • HAVER SRBIJA
    • O ORGANIZACIJI
    • TIM
    • VOLONTERI
  • PROGRAMI
    • HEVRUTA KARAVAN
    • PROGRAMI ZA ĐAKE
    • DIJALOG
    • HAVER I JEVREJSKA ZAJEDNICA
    • MIDRAŠA
    • TRENING ZA VOLONTERE
    • TURA RAZNOLIKOSTI
    • PORTRETI I SEĆANJA
  • ONLINE
    • ONLINE PROGRAMI
    • KVIZOVI
    • PREDAVANJA
    • KONFERENCIJE
  • JUDAIZAM
    • PRAZNICI
    • SIMBOLI
    • ŽIVOTNI CIKLUS
    • KRATKA ISTORIJA
    • KOŠER ISHRANA
    • JEVREJSKE KNJIGE
    • IZRAEL
    • JEVREJSKE MUDROSTI
  • ŠOA
    • HOLOKAUST
    • MITOVI O JEVREJIMA
    • OBRAZOVANJE O HOLOKAUSTU
    • DISKRIMINACIJA
  • AKTUELNOSTI
  • ČLANCI I TEKSTOVI
  • KONTAKTIRAJTE NAS

  • 060 / 345 - 30 - 08
  • haversrbija@gmail.com

© 2013-2022 Sva prava zadržana
Powered by ArsMagine.com

Javno zagovaranje

.

U najširem smislu, javno zagovaranje se može definisati kao pokušaj uticaja neformalnih aktera na definisanje problema i mogućih rešenja prema donosiocima odluka radi ostvarivanja određene i unapred definisane promene. Ono predstavlja pokušaj posrednog uticaja kojim se želi da se aktivno podrži neka ideja ili neka grupa/pojedinac i da se ubede drugi ljudi u značaj nečije ideje i predloženog rešenja. Na taj način, svaka javna kampanja koja kao svoj konačni cilj, odnosno rezultat ima donošenje neke odluke, može se smatrati kampanjom javnog zagovaranja.

Javno zagovaranje

Zagovaračka strategija se planira u zavisnosti od problema i cilja njegove eliminacije, tako da se na donosioce odluka može uticati analizom javnih politika, konsultacijama, lobiranjem, stručnim savetovanjima i aktivnim učešćem u procesu savetovanja sa zainteresovanom javnošću. Koncept javnog zagovaranja ima tri osnovna koraka. To su definisanje uskraćenog prava, izgradnja baze podrške i  demistifikacija politike moći u društvu. Poenta je da javnost stekne jasan uvid u to da moć u društvu nije statična i da je promenjiva.

Vrlo je važno da se pogledi pripadnika određene grupe verodostojno predstave, da budu uočljivi zakonodavcima, kreatorima javnih politika i donosiocima odluka na svim nivoma, koji ih inače ignorišu.

Javno zagovaranje je aktivnost puna izazova. Vrlo su realni pritisci od strane subjekata u čije se nadležnosti dira, naročito od onih koji ne poznaju dovoljno svrhu javnog zagovaranja i neposrednog učešća građana u kreiranju javnih politika. Često se stvaraju antikampanje, podržava medijsko ignorisanje i relativizuju se ciljevi zagovaranja. Ipak, ako se zna da iza svega u najvećem broju slučajeva stoji želja građana da se lično uključe i doprinesu unapređenju demokratije, jednakosti i ravnopravnosti građana, vladavini prava i dobrom upravljanju, time je značaj javnog zagovaranja utoliko veći.

Haverov rečnik

.


BranimirBranimir Mitrović je diplomirao na Pravnom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Svoje prvo radno iskustvo je stekao u nevladinom sektoru, radeći na projektima zaštite ljudskih i manjinskih prava putem naknade štete žrtvama kršenja ljudskih prava. Nakon toga, radio je u okviru projektnog tima Uprave za rodnu ravnopravnost na realizaciji Akcionog plana za sprovođenje Nacionalne strategije za poboljšanje položaja žena i unapređivanje rodne ravnopravnosti za period od 2010. do 2015. godine. Trenutno je zaposlen u Kancelariji za evropske integracije i bavi se programima prekogranične i transnacionalne saradnje Republike Srbije sa susednim zemljama. Autor je publikcije „Rodna nejednakost na pozicijama odlučivanja u Srbiji“. Aktivno koristi engleski jezik. Branimir je volonter Havera od kraja 2015. godine.

  • « Govor mržnje
  • Tolerantno društvo je zdravo društvo: Evo zašto je važno druženje dece različitih vera »

Ostavite komentar

Click here to cancel reply.