Organizacija Haver Srbija
Menu
  • ENGLISH VERSION
    • ABOUT HAVER SERBIA
    • HAVER TEAM
    • ONGOING PROJECTS
      • KNOWLEDGE = TOLERANCE
      • MIDRASHA
      • CHEVRUTA CARAVAN
      • TRAINING FOR VOLUNTEERS
      • ACTIVITIES
      • TOURS & RESEARCH
      • MINORITY GROUPS
      • ACTIVITIES IN PARTNERSHIP
      • ART SHOP
    • NEW PROJECTS
    • PARTNERS
  • HAVER SRBIJA
    • O ORGANIZACIJI
    • TIM
    • VOLONTERI
  • PROGRAMI
    • HEVRUTA KARAVAN
    • PROGRAMI ZA ĐAKE
    • DIJALOG
    • HAVER I JEVREJSKA ZAJEDNICA
    • MIDRAŠA
    • TRENING ZA VOLONTERE
    • TURA RAZNOLIKOSTI
    • PORTRETI I SEĆANJA
  • ONLINE
    • ONLINE PROGRAMI
    • KVIZOVI
    • PREDAVANJA
    • KONFERENCIJE
  • JUDAIZAM
    • PRAZNICI
    • SIMBOLI
    • ŽIVOTNI CIKLUS
    • KRATKA ISTORIJA
    • KOŠER ISHRANA
    • JEVREJSKE KNJIGE
    • IZRAEL
    • JEVREJSKE MUDROSTI
  • ŠOA
    • HOLOKAUST
    • MITOVI O JEVREJIMA
    • OBRAZOVANJE O HOLOKAUSTU
    • DISKRIMINACIJA
  • AKTUELNOSTI
  • ČLANCI I TEKSTOVI
  • KONTAKTIRAJTE NAS

  • 060 / 345 - 30 - 08
  • haversrbija@gmail.com

© 2013-2022 Sva prava zadržana
Powered by ArsMagine.com

Zašto je važno podučavati decu i mlade o Holokaustu?

Holokaust je jedna od najdelotvornijih i najobimnije dokumentovanih tema za pedagoško istraživanje osnovnih ljudskih etičkih pitanja. Proučavanje i istraživanje istorije Holokausta dovodi do kritičkih pouka u vezi sa ljudskim ponašanjem. Učenje o Holokaustu takođe upućuje na jedno od centralnih načela obrazovanja: šta znači biti odgovoran građanin i građanka. Učeći o Holokaustu, u mogućnosti smo da uvidimo da:

  • demokratske institucije i vrednosti nisu samoodržive, neophodno ih je ceniti, negovati i obezbediti
  • ćutanje i ravnodušnost prema tuđoj patnji i kršenju ljudskih prava u bilo kom društvu može još više da produbi problem
  • Holokaust nije bio nesrećan slučaj u istoriji – do Holokausta je došlo zato što su pojedinci, organizacije i cele vlade određenih država odlučili da diskriminacija bude nekažnjena, da dozvole predrasude, mržnju i na kraju masovna ubistva.

.

Zašto, šta i kako podučavati o Holokaustu:

Učenje o bilo kojoj temi ima za cilj da podstakne intelektualnu znatiželju kod „učenika“ i da inspiriše kritičko razmišljanje i lični napredak. Iz tog razloga predlažemo da se časovi o Holokaustu isplaniraju uzimajući u obzir odgovore na pitanja kako i zašto. Pre nego što se odluči o metodologiji i sadržaju koji će se podučavati osvrnimo se na sledeća pitanja:

  • Zašto je važno da učenici uče o ovom delu istorije?
  • Koje su najznačajnije pouke koje učenik treba da nauči o Holokaustu?
  • Zašto je određeni tekst, slika, dokument ili film odgovarajuće sredstvo za prenošenje pouke koju želite da Vaši učenici usvoje?

.

Među brojnim razlozima ponuđenim od strane edukatora koji se bave temom Holokausta navešćemo sledeće:

  • Događaji koji su se desili tokom Holokausta su prekretnica, ne samo u istoriji dvadesetog veka već i u istoriji čovečanstva.
  • Učenje o Holokaustu pomaže učenicima da razumeju posledice predrasuda, rasizma i stereotipa u bilo kom društvu, takođe im pomaže da razviju svest o vrednostima pluralizma i podstiče prihvatanje raznolikosti u pluralističkom društvu.
  • Holokaust obezbeđuje kontekst za istraživanje opasnosti koja sledi nakon ćutanja, apatije i indiferentnosti prema ugnjetavanju drugih.
  • Holokaust pokazuje da je moderna nacija sposobna da iskoristi svoju tehnološku usavršenost i birokratsku infrastrukturu za sprovođenje destruktivne politike na više nivoa u rasponu od društvenog inženjeringa do genocida.
  • Učenje o Holokaustu pomaže učenicima da razmišljaju o posledicama zloupotrebe moći i o ulozi i odgovornostima pojedinaca, organizacija i nacije kada su suočeni sa kršenjem ljudskih prava i/ili politikama genocida.
  • Dok učenici stiču razumevanje o glavnim istorijskim, društvenim, verskim, političkim i ekonomskim faktorima koji su kulminirali u Holokaust, takođe stiču svest o složenosti teme kao i stav o tome kako kombinacija faktora može da prouzrokuje raspadanje demokratskih vrednosti. To navodi učenike da razumeju da je odgovornost građanina u demokratskom društvu da identifikuje znake opasnosti i da oseti kada je potrebno reagovati.

.

Nakon što nastavnik odluči koji su razlozi zašto svojim učenicima da predaje o Holokaustu, veća je mogućnost da će bolje izabrati kontekst koji je u skladu sa interesovanjima učenika i koji im obezbeđuje jasnije razumevanje kompleksne istorije. Većina učenika pokazuje veliko interesovanje za proučavanje Holokausta jer ova tema obrađuje pitanja sa kojima se odrasli ljudi svakodnevno susreću a odnose se na poštenje, pravednost, lični identitet, pritisak među vršnjacima, saglasnost, ravnodušnost, poslušnost itd. Učenici se takođe susreću sa izazovom da shvate razmere Holokausta, a naročito su pogođeni činjenicom da je toliki broj ljudi dozvolio da dođe do genocida ovih razmera neuspevajući da se odupru ili suprotstave.

Metodologija obrazovanja o holokaustu

  • « Identitet
  • Metodologija obrazovanja o Holokaustu »